Postępy w budowie nowych przystanków i stacji techniczno-postojowej na zachodnim fragmencie drugiej linii metra mimo surowej zimy

Postępy w budowie nowych przystanków i stacji techniczno-postojowej na zachodnim fragmencie drugiej linii metra mimo surowej zimy

Niezależnie od zimowych warunków atmosferycznych, kontynuowane są prace przy konstrukcji trzech nowych przystanków oraz stacji techniczno-postojowej umiejscowionej na zachodniej części drugiej linii metra. Funkcjonujące tarcze nieprzerwanie drążą tunele, podczas gdy na placach, gdzie powstają stacje, zaczynają się pojawiać już pierwsze elementy schodów przeznaczonych dla pasażerów. Na terenie stacji techniczno-postojowej widać już wieżę, która będzie służyć do sterowania ruchem pociągów.

W grudniu doszło do awarii na placu budowy stacji Chrzanów, jednak szybko udało się ją usunąć, co nie spowodowało żadnych opóźnień w zakładanym harmonogramie prac. Podziemne zadanie jest ciągle realizowane przez tarcze TBM Anna i Krystyna, które nieustannie drążą tunele w kierunku przyszłej stacji Lazurowa.

Kolejnym punktem na trasie jest stacja Chrzanów. Tarcza Anna pokonała już więcej niż połowę trasy pomiędzy Karolina a Lazurowa, układając przy tym ponad 1,1 tysiąca tzw. tubingów – pierścieni formujących obudowę tunelu. W chwili obecnej, Anna znajduje się około 700 metrów za stacją Chrzanów, a sumaryczna długość wydrążonego przez nią tunelu wynosi około 1800 metrów. Druga tarcza – Krystyna, utrzymuje tempo Anny układając ponad 750 tubingów i pokonując na swojej trasie łącznie 1200 metrów.

Prace na stacji Chrzanów postępują szybko – betonowane są ściany wyjść oraz słupy na podziemnych poziomach. Widoczne są również elementy konstrukcji schodów, które będą służyły do poruszania się pasażerów z antresoli na zewnątrz stacji.